Photos from:
Kevin Schumacher; Patrick Smit; Jan Starkermann, Manfred Willi
Ende 2018 _ Wagenremise
KW_46 Wagenremise
KW_38
KW_37
-
Angehörige der Zivilschutzorganisation RONN (Rümlang-Oberglatt-Niederwenigen-Niederglatt) haben mit Unterstützung von DFB-Mitarbeitern während zwei Tagen das Glasfaserkabel zwischen den beiden Stationen Furka und Tiefenbach eingezogen.
An jedem Kabelschacht half ein Mitarbeiter und zog "seine" Länge von 100 Metern, die ganze Länge von 3'300 Metern konnte so an einem Stück eingezogen werden.
Auch dieser Abschnitt wurde durch die VFB-Sektion Zürich-Glarus-Schaffhausen finanziert.
Am Freitag, 14. September wurde der letzte Löffel Aushub für die Wagenremise Realp umplatziert (abgesehen von der Ecke Nordwest), nachdem bereits am Dienstag die letzte Fuhre Richtung Zumdorf getätigt wurde. Der zweite leihweise erhaltene 5-achsige Lastwagen konnte bereits am Mittwoch in Schmerikon zurückgegeben werden.
kw_36
KW_31 Bauwoche der Sektion Norddeutschland
-
Durchlass Muttbach
der vom Hangrutsch verschüttete Durchlass beim Bahnübergang Muttbach wurde in mühevoller Arbeit innerhalb von 6 Tagen von ca. 8 m3 Material befreit. In der "Zeche Elend" wurde mit Handarbeit und einer improvisierten "Lorenbahn" das Material abgebaut und bis zu 60 Meter entfernt deponiert.
Kabeltrasse Gletsch
oberhalb von Gletsch wurde ein 75 Meter langes Kabelschutzrohr von der letztes Jahr sanierten Stützmauer bis zum nächsten Kabelschacht verlegt, da hier in den nächsten Jahren ein Totalumbau ansteht.
KW_30
-
Eine heftige lokale Gewitterzelle löste am Abend des 19. Juli in einem Bach oberhalb des Bahnübergangs Furkastrasse einen Murgang aus, der das Gleis auf einer Länge von 30 Metern verschüttete.
In einem Nachteinsatz konnte die Strecke geräumt werden, die Züge konnten anderntags ohne Einschränkungen verkehren.
Das Einlaufbauwerk und der Durchlass bei km 49.277 wurden verschüttet, mit dem Einsatz des Baggers Menzi IHI 55 vx wurden etwa 200 m3 Material ausgeräumt.
Die Vegetationsgruppe, unterstützt durch die Baugruppe Nordrhein-Westfalen, mäht in der Woche 30 die Flächen neben der Bahnstrecke. Damit wird die Brandgefahr reduziert, und dem Übergriff der Vegetation auf den Gleiskörper wird Einhalt geboten. Zum Einsatz kommen ein Balkenmäher, Freischneider und der Dumper "Neuson" für den Abtransport des Schnittgutes.
KW_29 Gute Planung ist Voraussetzung
KW_28
week 28 Intrac gets stocked until next winter
week 27
-
Coach shed
For the renaturation works of the power plant Realp II / Geren,
the Power station Ursern needs a large amount of excavated material and humus. Therefore, the start of the excavation work in the Wagenremise Realp wass made immediately. This enables short transport distances and the saving of expensive landfill fees.At the same time the works for the extension of the creek passage "Stockental". The creek sole is leveled and it receives a erosion-resistant installation.
adjust
The track laid in 2009 on the dam between the rack entrance and the railroad crossing "Bogen" in Oberwald is adjusted. The ballast is transported by the diesel locomotive HGm 2/2 No. 76.
Rainy weather affects the picture quality.
For the first time in the era of the DFB, a track section is tamped with a great leveling straightening tamping machine. The machine B 40 UM-3 from Sersa is used. This is equipped with the PALAS guidance system.
So that the section can be completely taken up before the tamping, the machine must advance to the start on the level crossing "Bogen". At 2 o'clock in the morning the short occupancy of the road is no problem.
The machine does not have a gear. Therefore, the rack remains lowered in the road area.Retaining wall
The mountain-side retaining wall at km 44.477 was anchored two years ago and rebuilt as a concrete structure. For the beauty in the landscape, it will be covered with masonry during the 2018 season. For this, a solid scaffolding was created in the week 27. As the space for this work is very limited, a demanding task.
week 26: Advertising board
-
An advertising board decorates now the workshop building in Realp.
Fabricated and offered from Zollinger-Schriften. www.zollinger-schriften.ch
Thank you very much!
Closing link
week 23 Retaining wall at km 47.585
Week 24 Track renewal at km 53.400
Week 16
Week 04: winter in Realp
Week 02: Avalange training cours for snow blowers
-
The weather during the avalanche course was great. Because of the storm "Burglind" we had to postpone the course for a week. As a result, 16 participants could not come. The avalanche course was attended by 21 people. The mountain guides from the cantons of Uri and Valais have given a very good and interesting course. In addition to dealing with the avalanche burial device and the avalanche probe, we were taught basic knowledge for the interpretation of a snow profile. In addition, the guides have taught us the 1x1 of a rescue operation after an avalanche decline. In the afternoon we were able to train what we learned during a practice exercise. Here, the mountain guides have even buried figurines that we were looking for, mountains and rescue. It was fascinating to watch the avalanche dogs scouring an avalanche cone.
above assessment of a snow profile, down dispositiv avalanche rescue
By the way......
... we also work during the snowy and off-season time. There is a lot to do inside as well and we are happy to receive any kind of help.
No trace of hibernation ...
Even in winter, we are working hard in Realp. In addition to the work on the locomotives and coaches, the construction department is busy throughout the winter. We are happy to give you an overview into the noumerous tasks.